آموزش گرند استریم

ارتبـاط گیت وی FXO با FXS

ارتبـاط گیت وی FXO با FXS


♦ انتقال تماس از GXW 410x FXO به پورت های متناظر در GXW 400x FXS

در این سناریو بدون نیاز بهServer SIP تماس های ورودی از پورت های Gateway FXO به پورت های متناظر در Gateway FXS انتقال می دهیم.

♦تنظیمات مربوط به دستگاه Gatway Grandstream – GXW 4100

-گیت وی GXW 4108یک گیت وی FXO با ظرفیت 8 پورت می باشد که از فکس، DTMF و آیدی کالرهای گوناگون پشتیبانی می نماید. برند گرند استریم یک برند آمریکایی و در رده تولید کننده های ممتاز تجهیزات Voip می باشد.گیت وی FXO این برند از استقبال بسیار بالایی میان تکنسین های Voip برخوردار می باشد. پیکر بندی آسان این گیت وی از دلایل این انتخاب می باشد که به شکل زیر انجام می گردد.

ACCOUNT ♦

-ابتدا وارد سربرگ ACCOUNT شده و در قسمت General setting به شرح زیر برای Account Name اسمی در نظر گرفته و در قسمت SIP Server مقدار IP دستگاه FXS را طبق شکل زیر تنظیم می کنیم:

– در قسمت Network Settings تنظیم NAT Traversal روی عبارت NO به شرح زیر قرار گیرد:

-قسمت SIP Settings به شرح زیر گزینه SIP Registration به NO تغییر پیدا کرده و دیگر تنظیمات به شرح زیر می باشد:

 

 

♦ SETTINGS  : قسمت General Settings طبق شکل زیر برای گزینه STUN Server عبارتی انتخاب نشده باشد: 

 

-پس از ورود به قسمت Call Settings گزینه Use random local RTP port عبارت NO به شکل زیر انتخاب گردد:

 

 

-در قسمت Channels Settings مقادیر Local SIP Listen Port و User ID و SIP Server و SIP Deseination Port طبق شکل زیر تنظیم گردند:

 

 

NETWORKS ♦

در صورتی که از شبکه داخلی استفاده نموده می توانید طبق تصویر زیر تنظیمات را از حالت DHCP به Statically configured تغییر داده و IP مورد نظر و شبکه خود را تنظیم نمایید:

 

 

♦ FXO LINES : در قسمت Dialing قسمت های Stage Method ، Wait for Dial Tone طبق شکل زیر تنظیم می گردد:

 


♦ تنظیمات مربوط به دستگاه Gatway Grandstream GXW 4100

C:\Users\NedaS\Desktop\grandstream-gxw4008.jpg

گیت وی FXS گرند استریم 8 پورت مدل GXW 4008 قابلیت اتصال 8 تلفن آنالوگ برای خطوط اینترنتی انتقال یافته، یا اتصال به عنوان داخلی به SIP سرور را دارد. این گیت وی FXS به واسطه کیفیت بالا و قیمت متوسط راهکاری مناسب برای اتصال به سیستم تلفنب و یا انتقال خطوط به صورت اینترنتی می باشد.

پشتیبانی از فکس تحت پروتکل T.38 و دو پورت اترنت از دیگر ویژگی های این گیت وی آنالوگ می باشد. قابلیت پیکر بندی آسان در کنار کیفیت و دوام مناسب از ویژگی هایی می باشد که خرید این گیت وی Grandstream به دنبال خواهد داشت. در ادامه به تنظیمات پیکربندی این گیت وی می پردازیم:

تذکر: جهت پیکربندی دستگاه FXS لازم است دستگاه به صورت LAN روی سیستمی که IP آن DHCP می باشد بالا آمده و سپس تنظیمات لازم انجام گیرد، IP دستگاه به صورت پیش فرض جهت باز شدن صفحه تنظیمات 192.168.2.1 می باشد.


BASIC SETTINGS ♦

در منوی Basic Settings جهت تنظیم دستگاه روی شبکه داخلی تنظیمات حالت statically configured را به شکل زیر انجام میدهیم:

لازم به تذکر میباشد، جهت ایجاد برقراری بین هر دو گیت وی FXO , FXS لازم است هر دو یا روی شبکه LAN و یا شبکه WAN تنظیم گردند که این در راهتما به صورت پیش فرض تنظیمات روی شبکه داخلی WAN تنظیم گردیده اند.

در این قسمت تنظیمات Reply to ICMP on WAN port و WAN side HTTP/Telent access به شرح زیر تغییر پیدا کرده و مقدار Enable LAN DHCP طبق شکل زیر روی گزینه NO قرار گیرد:

 

 

♦ PROFILE 1  : در شکل زیر در قسمت Primary SIP Server مشخصات IP دستگاه FXO را وارد کرده و عبارت SIP Registration روی گزینه NO قرار می گیرد:

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *