آموزش گرند استریم

تنظیمات Busy Tone در گیت وی FXO

تنظیمات Busy Tone در گیت وی FXO


اگر در تماس برقرار شده، بعد از قطع کردن تماس گیرنده، تماس از روی گیت وی قطع نشود و خط را اشغال نگه دارد، به این معنی است که تنظیمات مربوط به Busy Tone گیت وی به درستی انجام نشده است.

برای این منظور باید در سربرگ FXO LINE در قسمت Dialing گزینه موجود در قسمت Call Progress Tones با اعداد مرتیط و استاندارد با خطوط ایران یا خطوط تلفن استفاده شده ( که نحوه به دست آوردن اعداد در ادامه شرح داده شده است ) تکمیل شود.

*لازم به ذکر است عدد 36 مربوط به On Time 1 و Off Time 1 است که عدد اصلی آنها 360 می باشد که باید در این قسمت با این فرمت نوشته شود.

  • همچنین لازم است در همین سربرگ، گزینه Enable Tone Disconnect را Y قرار دهید.

 


♦ چگونگی ضبط سیگنال قطع تماس : ( Disconnect )

زمانی که تماس گیرنده ارتباط خود را قطع می کند، سیگنال از مرکز مخابراتی برای دستگاه تلفن ارسال می گردد. در سیستم های تلفن گویا برای تشخیص قطع آنی کاربر تماس گیرنده، نیاز به تشخیص سیگنال آن می باشد. به این سیگنال اصطلاحاً DC گفته می شود. جهت ضبط و تنظیم باید به صورت زیر عمل کرد:

در سیستم تلفنی ( مانند الستیکس ) امکان رکورد داخلی مورد نظر را فعال نمایید. سپس با خطی دیگر، خط تلفن متصل به گیت وی را شماره گیری نمایید به طوری که تماس به همان داخلی مورد نظر هدایت شود و داخلی تماس را پاسخ دهد. سپس تماس گیرنده، تماس را قطع کند ولی پاسخ دهنده داخلی ارتباط را نگه دارد به طوری که از روی خط بوق اشغال پخش شود. بوق های اشغال هم حتماً باید رکورد شده باشد و در نهایت تماس را قطع کند.

سپس فایل ذخیره شده را با نرم افزار Cool Edit 2.0 باز کرده و مانند زیر عمل کنید.

در شکل زیر نشانگر موس را روی یکی از قسمت های سبز رنگ کلیک کنید تا نوار نقطه چین زرد رنگ عمودی در صفحه ظاهر شود، در نوار منو گزینه Analyze را انتخاب کرده و روی گزینه (Alt+Z) Show Frequency Analysis کلیک کنید.


در کادر باز شده، عدد نشان داده شده مقدار فرکانس1 ( F1 ) خط شما را نمایش می دهد.( 400 در نظر گرفته شود.)

– پس از بدست آوردن مقدار فرکانس مقدار On Time ( مدت زمان ارسال سیگنال ) و Off Time ( مدت زمان ارسال سیگنال ) را بدست می آوریم.

 

از ابتدا تا انتهای یک On Time ( یک قسمت سبز رنگ ) را انتخاب کرده که در شکل زیر با رنگ سفید مشخص شده است. مقدار Length فرکانس انتخاب شده را در سمت راست، پایین صفحه مشاهده می کنید. ( عدد 499 می باشد که بهتر است 500 در نظر گرفته شود. )

On Time 1 = 500

 

  • قسمت انتخاب شده در شکل زیر که با رنگ سفید مشخص شده است Off Time می باشد. در همان قسمتی که مقدار On Time را مشاهده کردید مقدار Off Time را نیز مشاهده نمایید.

Off Time 1 = 500

 

با توجه به اعداد بدست آمده، گزینه های مرتبط به تنظیمات Busy Tone گیت وی که در ابتدای توضیحات اشاره کردیم را به طریق زیر جایگزاری می کنیم. بقیه اعداد و تنظیمات به حالت پیش فرض باقی می مانند.

F1 = 400 (f2 که باید صفر باشد)

On Time 1 = 500 که باید در تنظیمات 50 نوشته شمد.

Off Time 1 = 500 که باید در تنظیمات 50 نوشته شود.

Dial Tone : ch1-4:f1 = 400 @ -11,f2 = 0@ – 11,c = 0/0

Ringbak Tone : ch 1 -4 : f1 = 400 @ – 11,f2 = 0 @ – 11,c = 200 / 400

Busy Tone : ch 1 -4 : f1 = 400 @ -20,f2 = 0 @ -11,c = 50/50

Recorder Tone: ch 1 –4 : f1 = 400 @ 025,f2 = 0 @ -11,c = 0 /0

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *